OAK

광고모델의 메이크업 특성과 광고표현 효과에 관한 연구

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Alternative Title
한방화장품 광고를 중심으로
Abstract
젊은 여성들이 한방화장품 광고모델의 메이크업에 대해 어떻게 지각하고 있으며, 메이크업의 특성 즉, 한국적 전통미 표현 메이크업과 패션형 메이크업에 따른 한방화장품 광고를 어떻게 지각하고 있는지를 밝히기 위해서 이론적 연구와 함께 실증연구를 실시하였다
|To know how young women recognize the make-up of Korean Medicine Cosmetic advertisement model's and how differently they recognize the advertisements according to Korean Traditional Beauty make-up and other fashion-oriented advertisements respectively, I researched the subject both theoretically and empirically.
Author(s)
박은정
Issued Date
2012
Awarded Date
2012-02
Type
Thesis
Keyword
메이크업한방화장품광고모델한국적전통미
URI
http://dspace.hansung.ac.kr/handle/2024.oak/6502
Advisor
최희자
Degree
Master
Publisher
한성대학교 대학원, 예술대학원
Appears in Collections:
뷰티예술학과 > 1. Thesis
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