광고모델의 메이크업 특성과 광고표현 효과에 관한 연구
- Alternative Title
- 한방화장품 광고를 중심으로
- Abstract
- 젊은 여성들이 한방화장품 광고모델의 메이크업에 대해 어떻게 지각하고 있으며, 메이크업의 특성 즉, 한국적 전통미 표현 메이크업과 패션형 메이크업에 따른 한방화장품 광고를 어떻게 지각하고 있는지를 밝히기 위해서 이론적 연구와 함께 실증연구를 실시하였다
|To know how young women recognize the make-up of Korean Medicine Cosmetic advertisement model's and how differently they recognize the advertisements according to Korean Traditional Beauty make-up and other fashion-oriented advertisements respectively, I researched the subject both theoretically and empirically.
- Author(s)
- 박은정
- Issued Date
- 2012
- Awarded Date
- 2012-02
- Type
- Thesis
- Keyword
- 메이크업; 한방화장품; 광고모델; 한국적전통미
- URI
- http://dspace.hansung.ac.kr/handle/2024.oak/6502
- Advisor
- 최희자
- Degree
- Master
- Publisher
- 한성대학교 대학원, 예술대학원
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Appears in Collections:
- 뷰티예술학과 > 1. Thesis
- Authorize & License
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